3 Mart 2012 Cumartesi

BENİ AFFET'İN BAHAR'I!

BENİ AFFET'İN BAHAR'I!


Beni Affet dizisinden Bahar karakteriyle tanıdığımız Gaye Turgut'la yapılan özel ropörtaj...

Gaye Turgut hangi diziyle tanındı?

Tam anlamıyla şuanda içinde bulunduğum proje diyebilirim..Show tv de yayınlanan Beni Affet dizisindeki Bahar karakteri Gaye'i tam olarak su yüzüne çıkarttı diyebilirim.Daha öncede birçok projede yer aldım..Trt 1 de 2 yıl Yol Ver adlı programı sundum.Trt nin birçok belgeselinde sunuculuk yaptım şehir şehir dolaştım.Showmax te Yaşayan İsanbul adlı programı sundum..Tiyatro zaten anaokulundan beri vardı.Küçük yaşta başlayarak aslında tv de birçok iş yaptım..Türk Malıında ve Yahşi Cazibe de yer aldım..Sadri Alışık  tiyatrosunun kadrosunda birçok oyunda yer aldım 72 koğuş sinema filminde ufak bir rolüm vardı.Ama bunların hepsi iliişikti..Yani eğitimim hep önde geldi.konservatuar varken çalışmak arada derede zordu..Güzel deneyimler pratiklardei benim için..Okul yeni bitti ve şansım yolunda gitti..Okul bitince bir dönem cezaevinde sosyal proje çalışmalarına destek verdim tiyatro eğitmenliği yaptım mahkumlarla oyun çıkardık...ve süper bir çalışma deneyimdi..bu arada trt 1 nin işi olan okur filmin yapımcısı olduğu yamak ahmet adlı diziye seçildim..Bu benim okuldan sonraki ilk işim ve başlangıcımdı...Dönem işiydi ve ben Canfeda sultanı canlandırıyordum...İnsanlar bu işle beni yavaş yavaş tanımaya başladı...Ve arkasından bu yeni projeylede Bahar olarak benimseyip sevdiler...Bu sevgiihak etmek zor ama hakkını vermek daha zor...hep sıcak içten "insan" olmak gerek...tanınmak geçici süreçtir çünkü..bugün Bahar olursunu birgün Canfeda iş biter ve sesler kesilir alkışlar...ama gerçekten Gaye olarak sevilebilir yer edebilirsem ne mutlu..her daim bir tebessümle karşılanabilirim..Asıl olanda bu...

Oyunculuk maceranız nasıl başladı, ilginç bir öykünüz var mı?

Ben bir ailenin tek  çocuğu ve ilk torunu olarak dünyaya geldim...23 yaşındayım.Öocukluğumdan başlayan tiyatro sevgisi dah adoğrusu oynama arzusu hayatım ayön verdi bugünlere getirdi beni.Mutluyum çünkü istediğim tamda hayal ettiğim noktaya doğru bir yürüyüş içersindeyim.Ben şanslı olarak doğğan ve hep şanslı hisseden insanlardanım..Zor elde edilen emek verilen şeylerin değeri bilinir o yüzden zorlanmak canımı sıkmadı asla..ve sonuçta şükürler olsunki hep istediğime ulaştım..Çok iyi bir aileye sahibim derslerim iyi olmasına rağmen hep gönlümde yatan tiyatroya destek oldular...Hocalarım dışında ailemden klasik olan hobi olarak kalsın sendromunu yaşamadım.Anaokulunda baleye ve yaratıcı dramaya başladım...Sonra belediye tiyatrosuna  girdim.Övünmek değil ama eğitim sürecimde hep okul birincisi oldum Öss puanlarımd ayüksek gelince çevrem başka yerleri yazmamaı istedi ama ailam destek verdi bana..Ve şansım yolunda gitti ilk senemde konservatuarı kazandım...ve  okul sürecinde de hep okulum ön planda oldu..Okul yeni bitti sayılır ve ben daha emekleme sürecindeyim.Daha çok uzun ter dökülücek bir yolum var ama ben her adımı zevkle atıyorum..."oldum"dediğim anda biticeğimi bildiğim için yüremek güzel şey...İnsan en çok değişiklik gösteren unsur ve oyunculuğun temeli hatta herşeyi insana dayanıyor..Özü bu denli insan olan ve tüm meslek gruplarını hayatın en noktasını kapsayan bir iş için sürekli eğitim sürecinde olmanız tam anlamıyla dünyadan hızlı dönmeniz gerek..Ben daha kendimi bile tam anlamıyla tanımadım belki...Önce kendimi iyice tanımalıyımki başka hayatlara can verebilim...DİLERİM BİRÇOK DEĞİŞİK KARAKTERİ OYNAMA ŞANSIM OLUR...gaye yi de daha ii tanıyorum bu süreçlerde...çünkü çoşku belleğimi yoklarken kendimle bambaşka bir dehlizde karşılaştığım oluyor..Birçok workshowa katıldım başta Yıldız KENTER çolpan İlhan olmak üzere hocadan ders aldım ve her an börtü böcekten bile bişi almak için gzöleme dayalı bir hayat yaşıyorum....aynı zamnda oyunculuğun arkasınıda doldurmak için çift anadal sinema  tv okudum dört yıllık...ben işimi seviyorum...başlangıca dair etkiliyici bir hikayem yok ama bu süreçte inanıyorumki ceplerim çok dolu olucak anılarla...aa ufak bişi var asında dedm müzisyendir ailem genel anlamda müzik konusunda yeteneklidir...dedem kanun ustası ve benimde kanun çalmamı çok istemişti hata bana antika çok güzel bir kanun hediye etti ve koluna takıp arkadaşına götürdü ders için...sürekli beni her hafta götürüyorlardı...ve ben oraya hiç gitmedim kaçıp tiyatro kurusun agidiyordum yan odadki küçük olduğumdan tiyatro hocasıda şimdi öldü Allah rahmet eylesin emeği büyüktür..izletip sahneye çıkarıyordu...Dedemler bunu öğrenince kızmadılar ama dedem kanun çalıcağımı düşündüğü için üzülmüştü...am abenim için ii bir başlangıçtı 9 yaşında falandım belediye tiyatrosu maceram böyle başladı...ama hala tam anlamıyla kanun çalamıyorum....Ama dedm beni zevkle en önden hep izler her işime destek verir...

Şu anda show tv " beni affet " dizisinde oynuyorsunuz "bahar" karekteri nasıl bir karekter?

Bahar karakterini çok seviyorum öncelikle bazen kızsamda...Bahar rengarenk aslında hayat dolu,hayata erken yaşta atılmış ama kirlenmemiş bir ruha sahip tam bir genç kız.Genç yaşta yoksulluk,zorluklar birçok şyi yaşamış ve ailenin tüm sorumluluğunu yüklenip baba kavramını doldurmaya çalışmış..Ailenin temel direği konumunda...Güçlü durmaya çalışıp annesine kardeşine hep gülümserken iç dünyası o kadar derin sancılıki...Ben bile henüz en derinine inemedim diyebilirim...Yazarlarımızın eline sağlık tam bir 3 boyutlu karekter her cümlesinde yeni birşeylerini dokunmadığım renklerini keşvediyorum....Bu arada tam anlamıyla bizden biri "genç kız"Okul bir yandan,hayatın zorlukları aile vs ama bir yandan da aşk..İşte zaten o noktada kilitleniyor herşey ve Bahar'ın çatışmasını orada görüp onu bağarımıza basıp üzülme kızım diyesimiz geliyor...Hepimiz gibi ilk aşkıını büyük bir çoşkuyla tutkuyla yaşamak isterken içinde bulunduğu hayat onu bağlıyor baskılar,sorumluluklar...O tüm duvarları renk renk boyayıp haykırarak şarkı söylemek isterken ancak gizliden bişiler karalayıp fısıldıyor bize...İzleyicide bu fısıldıya ortak oldukça Baharı yakın hissediyor kendine...Hayatı ilişik değilde tam merkezinde yaşayan aşırı duarlı...herşey anlam yükleyen bir kız...Bir kozalağa bile anılarını biriktirip onunla hayallere dalabilicek tertemiz bir ruh...var mı böyle biri diyip bazen yabancılaşabileceğimiz ama bana da oldu diye hikayeye başlayacağımız hayattan biri...En sevdiğim yanı yaşayan bir karekter hergün değişiyor...Bu aralar çok ağlasada kesinlikle güçlü sadece aşk karşısında nasıl durucağını bilemiyor ve bu sancıyı hepimiz biliriz...Gözyaşları acizliğinden değil,hazırlıksız ve ilk defa gelen dünyanın en güzel hissi aşka nasıl merhaba diiyip bu imkansızlıklarda sevdiğine sarılma arzusundan...

Bahar karekteriyle benzer yanlarını varmı varsa neler?

Olmaz mı her karakterden hepimizde vardır...Bahr hayattan biri bizden bir kız....banada çok benzer yönleri var...bende bir yaprağa bir dala anlam yüklayip yaşadıklarımı derinlemesine yaşıyıp sonra kendi yarattığım kahramanlara ağlayan biriyim..ilişik yaşayamam baya yaşadıklarımın en derinine aşırı bağlanarak sonuna ölümüna yaşarım ve sancılı süreçlerim olur sonunda....Bahar güçlü ve kolay vazgeçmez yapıda bende öyleyimdir....Güçlü bir karakterim var ve iç dünyamın derinlerinde henüz kendimin bile keşvedemediği renkler var baharında öyle....ilk aşkımızı hayatın zorluklarını düşünelim bir an zamnı mekanı durdurup emin olun bahara raslıycaksınız....o zaman bzen bu kadar saf olunurmu bu kadar ağlanırmı diye kızdığımız bahar bizi anlamsız bir şekilde yaşartıcak...ve gökkuşağı çıkacak içimizde...hayatın içinde unutuyoruz çünkü ilk zamanlarımızı....hayallaerimizi o olmzsa yaşayamam dediğimiz  masal kahramanlarımızı....bahar bana çok yakın ruh olarak...

Projeyi neden kabul ettiniz?

Tümay özokur ajanstayım be.ajans demek istemiyorum tümay ablamın himayesindeyim daha doğru olur....çünkü ailemden gibidir hayat koçumdur çok sevrim..o seçimlerinde kolay yanılmaz...Bana hep destek verdi okurken bile çalıştım...Hayatıma çok şey kattı...Tam okul bitii Yamk Ahmet oldu.Yamak Ahmet te bitti bakalım ne olucak diyip birçok görüşmeye gidiyordum...Sonra tiyatrodan bir hocamın yönlendirmesiyle şans eseri bu dizinin yapım şirketinin başka işi içn görüşmeye geldim..Ben istanbulda yaşıyordum dizi Ankara çekiliyordu..Ama bence oyunculuk zamn mekan bazen cinsiyetten bağımsızdır...Bir anda çorap söküğü gibi işte kader derler ya olucaksa olur beklenmedik anda öyle gelişti bu işe yönlendirildim yazlıklarla geldim kalıcı oldum"g"eldiğimizde otlar yemyeşildi"mevsim değişti bu işin içinde olduğumun yeni keyfini çıkarıyorum...Tümay abla iyi bir başlangıç okucak dedi..Zaten bu sözün üstüne beni kimse tutamazdı..İyikilerimden biri olucak hayatta ekimiz yapım şirketi o kadr sıcak ve iyi insanlardan oluşuyorki tam aile sıcaklığını yaşıyorum...İstanbulu özlesemde oynama aşkı ve iş ortamımdan memnun olmak mutlu edici...Tümay abla yine iyi bir adım attırdı bana canım ablam...

Bu projeye sizi çeken neler oldu?

Projeye yapıcağını zişe inanmak önemlidir..ben inandım yanılmadımda ve en güzeli ilk toplantıyı asla unutmayacağım herkes inanıyordu ve taşın altına ellerini koyup içten gülümsüyordu...ve maşallah bu enerji içtenlik aynen devam ediyor.Şnalıyım piyasının temiz bir yerinde zevkle işimi yaıyorum..Karakteri,ekibi çok sevdim...Daha önce yardımcı rollerdeydim ve sunuculuk bu ilk başrolüm olucaktı..Ve günlük olması çok büyük pratik ve okul eğitim süreci olucaktı...İlk fikir daima iyidir içim ısındı bir anda derlerya aynen öyle başka projelerde var olumlu gelişen ama budur dedim ve iyiki demişim...iyiki Baharı tanımışım...

Dizinin başarısının sırrı sizce ne?


Bazen olurmu bu da pes dedirtsede hayatı yansıtıyor hayattan bir parça..birileri pes derken bir köşede kimseye söylemesede aynısını yaşadım seni anlıyorum Bahar ya da Feride diyen birileri var..Saat bakımından şanslıyız yayın saati ve çok yönlü bir hikayeye sahibiz herkesi uçundan kıyısından bile yakalayacak bir yönü var hikayemizin..günlük iş olmasına rağmen senaryo grubummzun emeğine sağlık kısır döngüde değiliz..ve gittikçe dahada güzelleşicek eminim...

Günlük bir dizi çekmek zormu?

Herşey gibi bununda zorluğu var...Yamak Ahmet te günlü işti ve çok mekan vardı dönem işi olduğu için...ama benim bu denli rolüm yoğun değildi...evet hergün setteyim sadece bir gün repom var hatta o zamnlarda da bir gün bile olsa ailme arkadaşlarıma selam vermeye ancak selamlık sürem oluor istte gidiyorum...Ama memnunum sabah 7 de yataktan sevdiğim iş için kalkıyorum...eve geç geldiğimde yeni bölüm gelmişse ne kadar yorgun olsamda merakla zevkle okuyorum...mutluyum ben Gaye ye yaşama zamnı kalmıyor pek ama Baharı çok sevdiğimden Gaye bu durumdan memnun...Zaten insanlardan ailemden çevremden aldığım tepkiler tüm yorgunlluğu siliyor...Ama şunu diyebilirim Gaye ye ancak pijamaların giyicek kadar süre kalıyor..Hayatımın uyuma süreçleri gayeye ait...ben yoğunluğu severim dilerim hep sevdiğim işi yapar yorulurum....


Dizideki gibi bir aşk yaşamak istermiydiniz?

Herkes böyle bir aşk yaşamıştır aslında....UMMadık anda hayatınıza biri girer...girme dur dersiniz ezer geçer duvarları...imkansız bireyler varsa bitirmeye çalışırsınız ama ne olursa olsun hayatınızın tam orta yerine ayak izlerini bırakmıştır...siz artık siz değilsinizdir...Dizide konumları aile yapıları hayatlarındaki durumları dolayısıyla çok seven kavulşmayan tutku dolu bir aşkı izliyoruz..tabiki böyle zor dönemler yaşamayı kimse istemez...am aşu da var bence aşk birazda ulaşmamak zorluklar oldukça aşk....Ama ben aşk hayatımdan memnunum...Bahar yerince ağlıyor bir de ben ağlarsam bünyem dayanmaz:)

Keşke bende bu dizide olsaydım dediğin bir proje varmı?

tabiki sinema filmi ilk tercihim..tiyatroyu saymıyorum bile o vazgeçilmez...tek üzüntüm şuan tiyatrodan uzağım...ben korku aksiyon,dönem işlerini seviyorum..Atla dört nala koşim,bir yerlerden atliyim vs...dilerim değişik kendi sınırlarımı zorlayacağım güzdel işler gelir....keşke ve belkilerden uzak bir hayat yaşamaya çalışıyorum...ben inanıyorum güzel şeyler olucak...

Örnek aldığın oyuncular varmı varsa kimler neden?

herkesten alacağım birşeyler olduğuna inanıyorum..en olmaz dediğim kişiden bile yapmamam gerekn bir oyunculuk dersi alırım buna inandığımdan belli kişilere takılmamaya çalışıyorum..çünkü ister istemez oyuncu yapısında biri öykünmeye ve çocuk gibi onun gibi oynamaya başlıyor...sentez olmak gerek...alıp kendi imgeleminde renk vermek....bayanları tabiki daha ii inceliyorum başak köklükayayı oldum olası çok beğenirim ve severim...yaş grubumdan da melisa sözen i takipteyim diyebilirm.

Hayattaki en önemli prensibimiz nedir?

büyük konuşmamak...hayayt şu prensibim var bunu yapmam dememek....hayat öyle bir süreçki ne prensip koyarsanız üstünüze gelip onu yıkmaya geliyor o yüzden hayata açık olmak gerekki saldıramasın;)

Yapmazsam gözüm açık gider dediğin bir hayalin var mı?

Ailami hep mutlu görmek isterim...bunun dışında istedikten sonra nefes yeterse hedeflerime ulaşacağıma eminim...Bu soru karamsarmış biraz...güzel günler göreceğiz nasipse güneşli günler der susarım:)

Oyuncu sizce her rolü oynamalı mı, sizin "Ben oynamam" dediğiniz roller var mı?

Hayır yok...Hikayeyi sevmişsem ve hakkından  geleceğine inanıyorsamki..gelirim yani çok çalışırım vs sancılı aynı doğum süreçleridir roller bir şekilde her bbek dünyaya gelir...seçmem sınırlar koymam...tabi amaç ve araç durumu önemli....amacı ne yoksa araçmı...

Dizi dışında üzerinde çalıştığınız başka proje var mı?

Yazın bir sinema filmi görüşmesi var...Sosyal projelerle ilgili görüşmelerim var...Ama günlük iş olduğundan düşünücek bile zamnım olmuyor başka projeleri...DİLERİM BNU İŞTEN SONRA HERŞEY YOLUNDA GİDER...

Kendinizi güzel ve çekici bir kadın olarak görüyor musunuz?

her kadın güzel ve çekicidir...kendini keşvetmek önemli...insan aynadakini iyi tanırsa ona gülümseyebilir hatta saatlerce hayran kalabilir...ruhumu çok severim ve kendimide...mutlu ruhların sahipleri çekicidir.....güzellik görecelidir...ama şanslıyım oyuncu olan biri çok yönlü içine olsa salıp birçok kadın çıkarabilir oynamak değil bu olanı bilipo tanımak...bir gün tutkulu bir kadın bir gün masal diyarlarına ait bir çocuk...güzellik çok renklilikte çekiciliktede değil aslında....kendini tanımakta...

Son olarak aşkın sizdeki tanımı ne?

aşk daha öncede birçok kez dedim bu tanımı yaptım beraber yürünen bir yoldur..aşk yoldur her evresi başka güzel hep sancılı sancıdıkca bağlayan mutlulukla hüzünün hep içice olduğu masalsı bişi.aşk sevme sürecinin en başıdır..şarkıya yüksek sesle başlarsınız zamnala ses kısılsada melodi hep sürer.aşkın dil ile ikrarı zordur..kalpte ruhta özdedir.iki ruhun özünde birleşmesi tanımsız diye error vermesi...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder